«Υπέβαλε τελικά την παραίτησή του», ήταν τα νέα ενός φίλου μου, που μου τα μετέφερε χτες η σύζυγός του. «Δεν άντεχε άλλο την κατάσταση. Είχε γίνει άλλος άνθρωπος!Δεν μπορούσα να τον αναγνωρίσω πλέον. Θα ψάξει για κάποια άλλη δουλειά». Γνώριμη η εικόνα, οικείο και το σενάριο για πολλούς εργαζομένους. Το Mobbingσυνιστά δυστυχώς την πραγματικότητα και την καθημερινότητα αρκετών συνανθρώπων μας.
Ο εργασιακός εκφοβισμός ή εργασιακή παρενόχληση, όπως αλλιώς συναντάται ο όρος Mobbing, έχει καταστροφικές συνέπειες για το ίδιο το άτομο που τον υφίσταται, αλλά και για τον ίδιο τον οργανισμό στον οποίο εργάζεται. Επηρεάζει την αποδοτικότητα του θύματος, σε ένα δεύτερο επίπεδο όμως επηρεάζει άμεσα και την οικογένειά του, καθώς η άσχημη διάθεση, η απογοήτευση, η ματαιότητα ή και ο εκνευρισμός για την κατάσταση που επικρατεί στο εργασιακό του περιβάλλον, μεταφέρεται και στο σπίτι, με άμεσο συνεπακόλουθο τη διατάραξη των σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας και τη δημιουργία αρνητικού κλίματος.
Συνήθως, οι ευκολότερα αντιληπτές συνέπειες του Mobbing(όπως ακριβώς συμβαίνει και στο κοινωνικό φαινόμενο του Bullying), είναι οι σωματικές, που είναι και οι πιο προφανείς. Πονοκέφαλοι,ημικρανίες, διαταραχές ύπνου, απώλεια της όρεξης ή βουλιμία, πόνοι στο στήθος, κοιλιακά άλγη, ναυτίες, εμετοί, ανάπτυξη νευρικών συσπάσεων και τικς αποτελούν πολλές φορές καθημερινό φαινόμενο για τα άτομα τα οποία εργάζονται σε ένα «εχθρικό» περιβάλλον.
Οι ψυχολογικές συνέπειες σε πρώτο στάδιο δεν είναι οφθαλμοφανείς, είναι ωστόσο εξίσου σοβαρές και το θύμα σε αρκετές περιπτώσεις χρειάζεται και θα ήταν καλό να ζητήσει τη βοήθεια κάποιου ειδικού. Μέσα σε αυτές εμπίπτει το άγχος, η μελαγχολία και η κατάθλιψη, η δυσκολία στην επικοινωνία – αφού η αυτοπεποίθηση των θυμάτων κλονίζεται ανεπανόρθωτα – και η διαταραχή μετατραυματικού στρες. Σε ακραίες περιπτώσεις, είναι δυνατόν τα θύματα να έχουν ακόμη και τάσεις αυτοκτονίας, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στην υπερβολικά δύσκολη και ψυχοφθόρα κατάσταση που αντιμετωπίζουν στον χώρο εργασίας τους. 
Όλο αυτό που βιώνει το θύμα στο Σύνδρομο Mobbing, θα ήταν αδύνατο να άφηνε ανεπηρέαστο τον οργανισμό ή τον χώρο στον οποίο εργάζεται. Έτσι, οι συνέπειες αυτές ακουμπούν τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα τον ίδιο τον οργανισμό. Παρατηρείται πτώση του ηθικού των εργαζομένων – πιθανόν επειδή φοβούνται μήπως αποτελούν το επόμενο θύμα, μείωση της αποδοτικότητάς τους – επειδή η εστίασή τους κατευθύνεται στην ίδια τους την επιβίωση μέσα στον εργασιακό χώρο,υψηλός κύκλος κίνησης των εργαζομένων – αφού πολλά είναι τα θύματα τα οποία οδηγούνται σε παραίτηση γιατί δεν αντέχουν άλλο την κατάσταση κι έτσι έρχονται συνεχώς καινούργια άτομα στον οργανισμό, αδυναμία τήρησης των προθεσμιών – λόγω της πτώσης της αποδοτικότητας των εργαζομένων και αδυναμία στη λήψη των σωστών αποφάσεων.
Είναι απαραίτητο λοιπόν, σε κάθε οργανισμό να υπάρχει η πρόληψη και η αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού, τόσο για την ασφάλεια και την ψυχική υγεία των εργαζομένων, όσο και για το συμφέρον και την επιτυχία του ίδιου του οργανισμού.


